Goed nieuws! De Atletic Skills Garden opent naar verwachting in het eerste kwartaal van 2025. Naast de reguliere rugby trainingen en het gebruik van het krachthonk (met begeleiding vanuit FysioDynamics) kan deze Skills Garden voor de Waterland van extra waarde zijn als toevoeging op onze trainingen. Met Spurd zijn wij in gesprek over mogelijke kosten.

Wat is het?
Skills Garden is een op maat ontworpen omgeving om samen of alleen te sporten. De Athletic Skills Garden is een wetenschappelijk en praktisch onderbouwde manier van denken over bewegen

Campus De Koog
Daarnaast is Rugbyclub Waterland betrokken bij de ontwikkeling van een Campus in de Koog. De komende jaren wordt het gebied ontwikkeld en staan sport, technologie, onderwijs, innovatie en woningen voorop. Er zal worden gebouwd en worden samengewerkt. Je kan bijvoorbeeld denken aan het inzetten van technologie om de prestaties van Rugby te verbeteren. Inmiddels denken studenten van Hogeschool van Amsterdam actief na of het mogelijk is om met behulp van technologie onze posities op het veld gedurende de wedstrijden te verbeteren. Is dit morgen of volgende maand klaar? Nee, dit zijn ontwikkelingen die lang duren, echter door er nu actief mee bezig te zijn, zal het voor de club ook positief zijn. Kijk maar naar de Athletic Skills Garden; meer dan zes jaar geleden is het plan door de Rugbyclub bedacht en nu wordt de baan gerealiseerd.

Meer info lees je hier: https://campus.purmerend.nl/